در تحول سازمانی، تعریف «چیستی» هدف بسیار مهم است اما باید علاوه بر آن به «چگونگی» رسیدن به هدف یعنی تغییر رفتارها و ذهنیتها هم توجه داشت. به طور مشخص در عصر دیجیتال، استراتژی تحول دیجیتال بدون حکمرانی دیجیتال و فرهنگ دیجیتال به سرانجام نمیرسد.
عناصر کلیدی "چگونگی" عبارتند از:
- فرهنگ مطلوب: پرورش محیطی که رفتارهای هدف را پشتیبانی می کند؛
- مشارکت کارکنان: حمایت، ایجاد انگیزه و ارتقای مهارتهای فردی و تیمی در سازمان خصوصا مهارتهای نرم مورد نیاز عصر دیجیتال؛
- توانمندسازی رهبران و مدیران: همسو کردن رهبران و توانمندسازی آنها برای ایجاد تغییر؛
- اطمینان اجرایی: ایجاد یک دفتر تحول قوی با ابزارها و مکانیسم هایی برای رصد امور مرتبط با تحول و ارائه گزارشهای تصمیمساز.
دیدگاه خود را بنویسید