چگونه میتوان مسیرهای مختلف نوآوری و رشد شرکت را طراحی و دنبال کرد؟
سرفصل مباحث کارگاه
- چگونه جهتگیری رشد شرکت را طراحی کنیم و نوآوری را از کجا آغاز کنیم؟
- چگونه میتوان فعالیتهای کسبوکاری را در سازمان دستهبندی کرد و با توجه به نقش هر یک در سبد، انتظارات رشد و KPIهای متفاوتی را برای هر یک دنبال نمود؟
- چگونه مجموعهای از پروژهها و کسبوکارهای نوآورانه را در شرکت به شکل اثربخش تحلیل و مدیریت کنیم؟ (آشنایی با ابزارهای استراتژیک نوین و کاربردی مدیریت سبد نوآوری)
- چگونه توسعه طرحها و مدلهای کسبوکارهای نوآورانه را مدیریت کنیم و با استفاده از معیارهای تخصصی بسنجیم؟ (راهکارهایی برای پیادهسازی بهتر فرایند نوآوری در CVCها، مراکز نوآوری سازمانی، واحدهای R&D و ...)
- الزامات فرهنگی و ساختاری مدیریت سبد نوآوری را چگونه باید در نظر گرفت؟ (تحلیل و مدیریت در قالب نقشه فرهنگ و ابزار ۱۰۱ رَستا برای نوآوری)
- اصول و ساختار مناسب پیاده سازی نوآوری در شرکت چیست؟
- چگونه میتوان با استراتژی اثربخش رشد و نوآوری، با ابرروند تحول دیجیتال روبرو شد و بیش از پیش از منافع آن بهرهمند گردید؟
مخاطبان کارگاه
- همه مدیران و کارکنان علاقه مند به نوآوری و رشد شرکت
- مدیران و کارشناسان مرکز نوآوری، CVC، واحد تحقیق و توسعه
- مدیران ارشد سازمان، و مدیران واحدهای توسعه کسبوکار، استراتژی، و سازمان و روشها
نکاتی درباره این کارگاه
- کارگاه تعاملی و کاربردی است و به شکل درون سازمانی برگزار میشود.
- بنا به نیاز سازمان، به شکل چهار یا هشت ساعته قابل برگزاری است.
- کارگاه شامل چهار بخش اصلی است و در فواصل این بخشها، شرکتکنندگان ضمن گروهبندی به همکاری تیمی پرداخته و نتایج کار خود را برای سایرین ارائه خواهند داد. در ابتدای کارگاه، گروهها بستهای دریافت خواهند کرد که شامل مواردی مورد نیاز در کارگاه همچون پرسشنامه، نقشه سبد کسبوکار است.
درباره کارگاه
مدیریت مجموعهای از کسبوکارها در کنار هم، یکی از کلیدیترین قابلیتهای هلدینگها و شرکتهای بزرگ است. برخی از این شرکتها این قابلیت را به شکل «دوسوتوان» (Ambidextrous) دارا هستند. آنها ضمن آنکه به شکل کارآمد به مدیریت سبد کسبوکارهای فعلی اهتمام دارند با شکلدهی سبدی از طرحهای نوآورانه و کسبوکارهای جدید، خود را پیوسته بازآفرینی کرده تا «رشد بلندمدت» را محقق سازند. این کارگاه اقتباسی است کاربردی و بومی شده از سه متدولوژی نوین شامل «شرکت شکستناپذیر» تیم مشاور استراتجایزر (Strategyzer)، «استراتژی شرکتی» گروه مشاوران بوستون (BCG) و «ابزارهای نوآوری» شرکت اینوسایت (Innosight).
شرکت استراتجایزِر، یکی از پیشروان آموزش و مشاوره رویکردهای نوین در زمینه خلق و تحول در مدلهای کسبوکار است و کتابهای منتشر شده آن، از معروفترین کتابهای مدیریت و استراتژی هستند. گروه مشاوران بوستون، یکی از بزرگترین شرکتهای مشاوره بینالمللی است. این گروه، پیشینه قابل توجهی در توسعه ابزارهای کارآمد برای مدیریت بهتر سبد کسبوکار هلدینگها و شرکتهای بزرگ دارد. شرکت مشاوره اینوسایت، شرکتی بینالمللی است که به صورت تخصصی بر نوآوری سازمانی تمرکز دارد. این شرکت توسط دکتر کلایتن کریستنسن پایهگذاری شده است.
کارگاه استراتژی نوآوری و رشد کسب و کار به شکل درون سازمانی برگزار می شود. در صورت تمایل، فرم سایت را پر نمایید تا با شما تماس گرفته شود.
مدرس: دکتر محمد صادق برادران