سبد خرید
{{item.title}} {{item.subtitle}}
{{item.total|number}} تومان
حذف
سبد خرید شما خالی است.

کارگاه استراتژی نوآوری و رشد کسب‏‌وکار

چگونه می‌توان مسیرهای مختلف نوآوری و رشد شرکت را طراحی و دنبال کرد؟

سرفصل مباحث کارگاه

  • چگونه جهت‌گیری رشد شرکت را طراحی کنیم و نوآوری را از کجا آغاز کنیم؟
  • چگونه می‏‌توان فعالیت‌های کسب‌وکاری را در سازمان دسته‌بندی کرد و با توجه به نقش هر یک در سبد، انتظارات رشد و KPIهای متفاوتی را برای هر یک دنبال نمود؟
  • چگونه مجموعه‏‌ای از پروژه‌‏ها و کسب‏وکارهای نوآورانه را در شرکت به شکل اثربخش تحلیل و مدیریت کنیم؟ (آشنایی با ابزارهای استراتژیک نوین و کاربردی مدیریت سبد نوآوری)
  • چگونه توسعه طرح‌‏ها و مدل‌‏های کسب‏‌وکارهای نوآورانه را مدیریت کنیم و با استفاده از معیارهای تخصصی بسنجیم؟ (راهکارهایی برای پیاده‌‏سازی بهتر فرایند نوآوری در CVCها، مراکز نوآوری سازمانی، واحدهای R&D و ...)
  • الزامات فرهنگی و ساختاری مدیریت سبد نوآوری را چگونه باید در نظر گرفت؟ (تحلیل و مدیریت در قالب نقشه فرهنگ و ابزار ۱۰۱ رَستا برای نوآوری)
  • اصول و ساختار مناسب پیاده سازی نوآوری در شرکت چیست؟
  • چگونه می‌توان با استراتژی اثربخش رشد و نوآوری، با ابرروند تحول دیجیتال روبرو شد و بیش از پیش از منافع آن بهره‌مند گردید؟


مخاطبان کارگاه

  • همه مدیران و کارکنان علاقه مند به نوآوری و رشد شرکت
  • مدیران و کارشناسان مرکز نوآوری، CVC، واحد تحقیق و توسعه
  • مدیران ارشد سازمان، و مدیران واحدهای توسعه کسب‏وکار، استراتژی، و سازمان و روش‏ها

نکاتی درباره این کارگاه

  • کارگاه تعاملی و کاربردی است و به شکل درون سازمانی برگزار می‌شود.
  • بنا به نیاز سازمان، به شکل چهار یا هشت ساعته قابل برگزاری است.
  • کارگاه شامل چهار بخش اصلی است و در فواصل این بخش‌ها، شرکت‌کنندگان ضمن گروه‌بندی به همکاری تیمی پرداخته و نتایج کار خود را برای سایرین ارائه خواهند داد. در ابتدای کارگاه، گروه‌‏ها بسته‌ای دریافت خواهند کرد که شامل مواردی مورد نیاز در کارگاه همچون پرسشنامه، نقشه‏ سبد کسب‌وکار است.


درباره کارگاه

مدیریت مجموعه‌‏ای از کسب‌‏وکارها در کنار هم، یکی از کلیدی‏‌ترین قابلیت‌‏های هلدینگ‏‌ها و شرکت‏‌های بزرگ است. برخی از این شرکت‌‏ها این قابلیت را به شکل «دوسو‏توان» (Ambidextrous) دارا هستند. آنها ضمن آنکه به شکل کارآمد به مدیریت سبد کسب‌‏وکارهای فعلی اهتمام دارند با شکل‏دهی سبدی از طرح‌‏های نوآورانه و کسب‏‌وکارهای جدید، خود را پیوسته بازآفرینی کرده تا «رشد بلندمدت» را محقق سازند. این کارگاه اقتباسی است کاربردی و بومی شده از سه متدولوژی نوین شامل «شرکت شکست‌ناپذیر» تیم مشاور استراتجایزر (Strategyzer)، «استراتژی شرکتی» گروه مشاوران بوستون (BCG) و «ابزارهای نوآوری» شرکت اینوسایت (Innosight).

شرکت استراتجایزِر، یکی از پیشروان آموزش و مشاوره رویکردهای نوین در زمینه خلق و تحول در مدل‏‌های کسب‏‌وکار است و کتاب‏‌های منتشر شده آن، از معروف‏‌ترین کتاب‌‏های مدیریت و استراتژی هستند. گروه مشاوران بوستون، یکی از بزرگترین شرکت‏‌های مشاوره بین‌‏المللی است. این گروه، پیشینه قابل توجهی در توسعه ابزارهای کارآمد برای مدیریت بهتر سبد کسب‏‌وکار هلدینگ‏‌ها و شرکت‌‏های بزرگ دارد. شرکت مشاوره اینوسایت، شرکتی بین‌المللی است که به صورت تخصصی بر نوآوری سازمانی تمرکز دارد. این شرکت توسط دکتر کلایتن کریستنسن پایه‏‌گذاری شده است.

کارگاه استراتژی نوآوری و رشد کسب‏‌ و کار به شکل درون سازمانی برگزار می شود. در صورت تمایل، فرم سایت را پر نمایید تا با شما تماس گرفته شود.

مدرس: دکتر محمد صادق برادران