با ورود شرکت‌ها به دوره جدید کسب‌وکار، نه تنها تعداد درخواست‌های تغییر و توسعه افزایش یافته بلکه تنوع آنها نیز بیشتر شده است. گاهی طبق برنامه‌ریزی توسعه قابلیت‌های سازمانی، به دنبال انجام یک پروژه توسعه‌ای هستیم و گاهی ایده جدیدی یافته‌ایم که می‌خواهیم برای آن محصول یا فرایند جدیدی توسعه دهیم. گاهی، نیاز به تغییر و توسعه، ماهیتا یک بهبود تدریجی است و گاهی، تغییر در رویه‌های خدمت‌رسانی IT به واحدهای دیگر شرکت.

برای موفقیت شرکت‌ها در عصر دیجیتال، باید به این تنوع درخواست‌های تغییر و توسعه توجه کرد و مبتنی بر آن، مسیرهای مختلفی نیز برای اقدامات توسعه‌ای دنبال نمود. مثلا ممکن است بتوان یک پروژه توسعه قابلیت را به شکل مرحله به مرحله جلو برد اما شاید برای یک ایده نوآورانه نیاز باشد روشی اسپرینت‌محور استفاده شود.

شناخت و دسته‌بندی اقدامات توسعه‌ای و هدایت آنها در مسیر درست، از مهمترین عوامل موفقیت شرکت‌ها در عصر نوین کسب‌وکار است.