اگر بگوییم همه چیز مهم است یعنی هیچ چیز مهم نیست!
در بسیاری از شرکتها و سازمانها، شیوه همکاری بین واحد IT و واحدهای مختلف کسبوکاری بهینه نیست و در صورت اصلاح این رابطه، دستیابی به خروجی بیشتر و بهتر امکانپذیر است.
در این شرایط، رهبران کسبوکار تلاش میکنند تا فرهنگ همکاری را در سازمان ارتقا دهند تا قابلیتهای مدیریت IT به طور کامل پاسخگوی نیازهای متنوع و روزافزون تمام واحدها باشد. این حرکت بسیار ارزشمند است با این حال، کافی نیست.
باید بر اساس جهتگیری و شرایط، اولویتبندی کرد. خصوصا در زمینه تحول دیجیتال و تحول فناوری اطلاعات، اولویتبندی از اهمیت بالایی برخوردار است چون اقدامات بسیار متنوعی میتوان انجام داد. باید ضمن بررسی شرایط، جهتگیری روشنی برای تحول سازمان و تحول IT تعریف کرد و سپس بر اساس این جهتگیری، اولویتها را مشخص نمود.برای مثال، توجه به «استراتژی IT» و «مدیریت پوتفولیو و پروژهها» برای حرکت در مسیر نوآوری، کلیدی است اما چنانچه به دنبال خدمتدهی مناسب و ثبات باشیم موضوعات دیگری مانند «مدیریت روابط»، کلیدی خواهد بود.
دیدگاه خود را بنویسید