-> تجارت الکترونیک فرامرزی تا سال 2025 به 500 و تا 2030 به 1000 میلیارد دلار خواهد رسید (یکی از استراتژی‌های غول‌های تجارت الکترونیک چینی، حضور فرامرزی است). کلید موفقیت در این حوزه، سرعت در ارسال محصولات است که شاید این موضوع منجر به چالشی در ارسال سریع (مانند بار هوایی) شود. در حال حاضر، علی بابا روزانه ۱۰۰۰ تن بار با کشتی ارسال میکند که اگر بخواهد از طریق بار هوایی آنها را ارسال کند به حدود ۵۰ بوئینگ ۷۷۷ در روز نیاز است.

-> پیش بینی می‌شود روند ادغام خرید (Shopping) و تفریح (entertainment) افزایش یابد و حوزه «خریدوتفریح (Shoppertainment)» توسعه پیدا کند. موفقیت شبکه‌های مجازی و پلتفرم‌های دیجیتال، این امر را تقویت می‌کند و بیش از پیش خریدوتفریح در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک رشد می‌کند. یک نمونه جالب، همکاری Gucci با Snapchat در یک کمپین بازاریابی مبتنی بر AR برای فروش محصولات Gucci است.

-> یکی از تغییرات قابل توجه که با حضور بیش از پیش جوانان شکل گرفته، پذیرش اجتماعی محصولات Dupe (محصولی که شبیه محصول اریجینال است اما لگو شرکت اصلی را ندارد) و Counterfeit (محصولی که عینا کپی محصول اصلی هستند و قصد دارد دقیقا شبیه محصول اصلی به نظر آید) است.

-> در این حوزه، انبارداری On-Demand اهمیت بالایی دارد. شرکتهایی مانند warehouse Exchange در آمریکا و Spacefill در فرانسه، انبارداران را به خرده فروشان وصل می‌کنند.