هوش مصنوعی استراتژی نیست. از متاورس و بلاک‌چین گرفته تا فناوری‌های شبکه، نرم‌افزارهای سازمانی یا هر ابزار و راهکار جدید، هیچ‌کدام استراتژی نیستند. نرم‌افزار منابع انسانی یا فلان ابزار بازاریابی هم نمی‌توانند استراتژی منابع انسانی یا استراتژی بازاریابی باشند. یک شرکت باید مسائل و فرصت‌ها را محور قرار داده و فناوری‌ها و ابزارهای مختلف را در راستای حل مسائل و بهره‌برداری از فرصت‌ها بکار بگیرد. البته باید چشم‌ها را باز نگه داشت و تحولات فناورانه و شکل‌گیری مدل‌های جدید کسب‌وکار را مدنظر قرار داد. مدیران و کارشناسان در هر نوع صنعت و سازمان، برای موفقیت در عصر نوین و ایجاد رشد واقعی و پایدار در کسب‌وکار و شرکت، باید رویکردی فعالانه برای پذیرش فناوری‌های دیجیتال داشته باشند و از بکارگیری فناوری‏‌ها، صرفاً به دلیل در دسترس بودن یا مطرح بودن اجتناب ‏کنند.
مدل پیوست، رهبران کسب‌‏وکار و مدیران و کارشناسان نوآوری و فناوری را در طراحی نقشه‌راه پذیرش فناوری دیجیتال در سازمان‌ها یاری می‌دهد و با دیدگاهی کل‌نگرانه، امکانی برای ارزیابی آمادگی پذیرش فناوری دیجیتال نیز فراهم می‌سازد. در این مدل، می‌توان به جای «فناوری دیجیتال» هر عنوانی از فناوری‌ها از «هوش مصنوعی» گرفته تا «پردازش ابری» و یا حتی «نرم‌افزار مدیریت روابط مشتریان» را در نظر گرفت.