یکی از قابلیتهای کلیدی کسبوکارها در عصر نوین، قابلیت یادگیری سریع و ارزان است. مدیران و کارکنان کسبوکار باید تلاش کنند قابلیت فردی و سازمانی یادگیری سریع و ارزان را در خود شکل دهند. خصوصا با توجه به اینکه توانمندی نوآوری به یادگیری وابسته است مدیران باید شرایطی را فراهم کنند که زمینه یادگیری هر چه سریعتر و ارزانتر فراهم باشد. این موضوع در مفاهیمی همچون لین استارتاپ و MVP مورد تاکید است.
یادگیری در کسبوکار در عصر دیجیتال
همچنین بخوانید...
- در عدم اطمینان زیاد، مدیریت سبد کسبوکار با در نظر گرفتن ارزش گزینهها (Option Value) حیاتی است.
- در شرایط سخت، توانایی تغییر جهت بین دو فاز به ظاهر متضادِ «صرفهجویی و تمرکز بر کسبوکار اصلی» و «رشد کسبوکار» ضروری است.
- قابلیت شناسایی و سرمایهگذاری در صنایع جذاب، در توسعه کسبوکار اهمیت بسیار زیادی دارد.
دیدگاه خود را بنویسید