درآمد بیش از ۳ میلیارد دلاری نیویورک تایمز از سال ۲۰۰۶ روند نزولی گرفت و در سال ۲۰۱۲ به حدود ۱.۵ میلیارد رسید.با اجرای برنامه تحول، درآمد آن دوباره افزایش یافت و در ۲۰۲۳ به حدود ۲.۵ میلیارد دلار رسید.
چه چیزی باعث این تحول شد؟
دور اول از اقدامات تحولی که مدیران شرکت انجام دادند ناموفق بود. آنها برای شناسایی علت عدم موفقیت اقدامات، یک آسیب شناسی دقیق و دردآور انجام دادند. این گزارش نشان داد که همچنان فعالیت‌های سیلویی ادامه دارد. کارکنان قدیمی به کار سابق خود مشغول هستند. کمال گرایی مانع آزمودن ایده‌های جدید است. برخی نیروهای خبره شرکت را ترک کرده‌اند و بقیه ناامیدند.
بر اساس این گزارش، دور جدیدی از اقدامات صورت گرفت که کاملا موثر بودند. برای مثال، تمرکز بر مدل کسب‌وکار اشتراکی و تغییر فرهنگ سازمانی انجام شد. با این حال، در بین تمام اقدامات شاید مهمترین را بتوان همان آسیب‌شناسی واقعی دانست. این آسیب‌شناسی امیدی دوباره به کارکنان شرکت بخشید و نقطه عطف تحول نیویورک تایمز شد. بدین ترتیب، نه تنها بقا تضمین شد بلکه شرکت به رشد و توسعه‌ نیز دست یافت.