نتفلیکس در طول عمر ۲۵ ساله خود، به طور مداوم توانسته با مراقبت از مدل کسب‌وکارش، به موقع آن را متحول سازد.

نتفلیکس ابتدا با ایده تحول صنعت کرایه نوارهای وی اچ اس وارد بازار شد و برنامه عضویت و تحویل DVD از طریق پست را پیش گرفت. بعد، با توجه به این که مدیران می‌دانستند آینده این صنعت، استریم ویدئو از طریق اینترنت است خود را برای زمانی که زیرساخت‌های لازم در بخش اینترنت خانگی فراهم شود آماده کردند. بعد از انجام تست موفقیت‌آمیز، مدل کسب‌وکار جدید خود را آغاز کردند.

بعد از چند سال، مدیران ریسک‌ها و چالش‌هایی در مدل کسب‌وکارشان شناسایی کردند. مثلاً دارندگان محتوا ممکن است پول بیشتری بخواهند، بازیگران دیگری وارد بازی شده‌اند و این باعث شده تا درآمد و سود پایدار نباشد. در این شرایط، مدل کسب‌وکار سوم خود یعنی تولید محتوا را آغاز کردند. یکی از هدف‌های این کار، حفظ مشترکین بود تا به رقبای دیگر مراجعه نکنند.

در طول یک دهه، از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ به طور پیوسته مشترکین نتفلیکس افزایش یافتند اما در سال ۲۰۲۲ این روند کاهشی شد، سود کاهش یافت و ارزش سهام ریزش کرد. در این شرایط، تبلیغات به عنوان یک جریان درآمدی جدید و برای پایداری بیشتر مالی آغاز شد.

نکته جالب درباره این تغییرات، رویکرد مدیران شرکت است:
«مثل همه طرح‌های جدیدی که تاکنون داشته‌ایم حرکت ما در حوزه تبلیغات هم این طور است که به مشتریان گوش کنیم، بیاموزیم و خود را اصلاح کنیم. بنابراین، کسب‌وکار تبلیغات ما شاید در طول چند سال، کاملا با آنچه روز اول بوده تفاوت داشته باشد»